Zákazníci Kauflandu byli v šoku. Obchod provedl opravdu ošklivou věc

V současné době je platba kartou naprostým standardem, obzvlášť potom v České republice. Hotovost používá stále méně lidí, protože jednoduché pípnutí u terminálu je zkrátka jednodušší než lovit v peněžence příslušné bankovky a mince.

Vše způsobila chyba

Různé studie ale také ukazují, že platba kartou má i psychologický efekt. Lidé, kteří hradí své útraty bezhotovostně, mají větší tendenci utrácet. Jednoduše proto, že nemají peníze takovým způsobem pod kontrolou.

Problém s karetními transakcemi je také ten, že toho někdo může využít a neoprávněně vám vysát účet. Ne snad, že by se to tentokrát v Kauflandu stalo a už vůbec nejde o úmyslný incident, avšak případ ukazuje, jak málo máme peníze na kartách pod kontrolou.

V Kauflandu měli totiž v pondělí 5. září na platebních terminálech nějakou chybu a běžně docházelo k tomu, že byla lidem platba stržena dvakrát. Někteří si toho vůbec nevšimli, další ovšem ano a začali psát na sociální sítě, co se jim přihodilo.

Foto: Shutterstock

Peníze mají být vráceny

Ukazuje se, že Kaufland skutečně běžně strhával platbu dvakrát. Lidé sem přitom chodí na poměrně velké nákupy, které dosahují tisícových částek. Pan Karel například nakoupil za tři tisíce, ovšem z účtu mu zmizelo hned šest tisíc.

Podle všeho mohlo jít o desítky tisíc případů, kdy lidem zmizely peníze z účtu nadvakrát. Kaufland se k tomu postavil čelem. Na infolinkách zákazníkům problém ochotně vysvětloval.

Vrácení neoprávněně stržené platby nějakou dobu trvá, ovšem do 13. září by měly být všechny připsány. Pokud jste v Kauflandu v poslední době nakupovali, raději si vše překontrolujte. Při takovém počtu případů není vyloučeno, že dojde k dalším problémům.

Foto: Shutterstock

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.