Velký český řetězec prudce zlevnil potraviny. Lidé mohou ušetřit velké peníze

Ceny potravin jsou v současné době velkým tématem, které bohužel není vůbec pozitivní. Naopak, řada domácností převrací každou korunu a obává se chvíle, kdy si nebude moci pořídit to, na co je zvyklá. Takové případy už jsou a zřejmě jich bude dále přibývat. Nezdražují totiž pouze potraviny. Hlavně v kombinaci s cenami energií jde o nepříjemný koktejl.

Má to jednu podmínku

Zatímco v minulých měsících se mluvilo o tom, že obchodníci to se zvyšováním cen přepálili a zdražování bylo příliš rychlé, aniž by k tomu byly opravdové důvody, teď některé zařazují zpátečku a snaží se vzniklého prostoru využít. Ukazuje se tedy, že nárůst cen byl v některých případech skutečně neodůvodněný, když teď je možné opět zlevňovat.

Příkladem je Tesco, které přišlo s kampaní, ve které upozorňuje na výhodné ceny celé řady potravin, které zařadilo do tohoto projektu. Jde o několik stovek položek, podle zástupců řetězce hlavně těch, které lidé nakupují nejčastěji.

Fakticky jde o rozšíření věrnostního programu Clubcard, který v poslední době spíše skomíral a nenabízel příliš mnoho cenových výhod. To se však teď mění. Nižší ceny, které by měly být trvalé, totiž zákazníci obdrží pouze po předložení klubové kartičky.

To nemusí být pro všechny příjemné. Někteří lidé se těmto marketingovým záležitostem programově vyhýbají. Pokud však budou nakupovat v Tescu bez kartičky, možná brzy zjistí, že přicházejí o docela dost peněz. Pakliže totiž uděláte velký nákup, může být rozdíl i několik stokorun.

Foto: Shutterstock

Ne každý chce do klubu

Tesco evidentně doufá, že tímto krokem dokáže zákazníky přesvědčit k tomu, aby do jeho klubu vstoupili. Nová výhoda je skutečně značná. Zlevněné produkty jsou označeny speciální modrožlutou visačkou a jen letmý pohled po prodejně ukáže, že jich je skutečně hodně.

Na druhé straně je to riziko. Lidi, kteří si kartičku zakládat nechtějí, může podobný přístup frustrovat, protože vidí, že by mohli nakupovat za méně peněz a zjevně jim v tom brání jen marketingové postupy Tesca. Tito lidé potom mohou raději zvolit jiný obchod, kde nebudou mít neustále na očích, o co přicházejí.

Foto: Shutterstock

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.