V Česku náhle zkrachoval oblíbený řetězec rychlého občerstvení. Jeho konec není vůbec hezký

Zatímco v minulých letech jsme si v České republice zvykli vídat stále větší množství nejrůznějších zahraničních značek ve všech oborech, ať už šlo o restaurace, módu nebo jiná odvětví, teď se zdá, že jich řada z českého trhu zmizí. Část se jednoduše neuchytila a zákazníky nezaujala, část se potom jen těžko vyrovnává s novými výzvami, které přináší například vysoká inflace.

Hořký konec

Situaci každopádně neustál ani velmi oblíbený řetězec rychlého občerstvení, který patří v Evropě k těm největším. Mluvíme zde o Nordsee, které si zakládá na tom, že prodává ryby a nejrůznější plody moře. Tím se od jiných fastfoodů poměrně významně odlišuje, protože hraje na poněkud zdravější linku.

Dalo by se tak čekat, že něco podobného se i v České republice dnešní době poměrně jednoduše uchytí. Avšak nestalo se. Je otázkou, nakolik za to může samotná značka, zvolená cenová politika nebo jiné kroky českého provozovatele tohoto řetězce, kterým byla společnost Master Mariner.

Ta končí velmi nehezky. Zanechala za sebou dluhy ve výši 40 milionů korun a skončila v insolvenci. V podstatě to znamená definitivní krach a uzavření zbylých provozoven, které byly například v obchodních domech Nový Smíchov, Palladium nebo Arkády Pankrác. To jsou velmi lukrativní místa, za která je však třeba platit i poměrně vysoký nájem.

Foto: Shutterstock

Silná trojka vládne trhu

Tuzemský trh rychlého občerstvení je prakticky ovládán silnou trojicí, kterou představuje McDonalds, KFC a Burger King. Tyto značky už jsou v Česku zavedené a ostatním se vedle nich prosazuje jen velmi obtížně. V případě Nordsee však šance rozhodně byla, protože nabízí něco zcela jiného. Specifická nabídka však vedla také k tomu, že měl řetězec i jedny z nejvyšších cen. A na ně začali být lidé v posledních měsících citliví.

Odborníci přitom hlásí, že bychom se měli připravit i na další krachy oblíbených a známých značek. Aktuálně klesají zisky kdekomu a je otázkou, kdo dokáže nelehké období překonat.

Foto: Shutterstock

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.