Obrovské změny v Lidlu. Náhle přestává prodávat spoustu zboží, které zákazníci milovali

Současná situace doléhá úplně na všechny, a to nejen domácnosti, ale také firmy. Na pozadí velkých problémů se mění také celá společnost a podniky na to musí jednoduše reagovat. Mnoho z nich tak bude již poměrně brzy vypadat hodně jinak, než na co jsme zvyklí.

Velmi oblíbené zboží

Velké změny už jsou v běhu například v Lidlu, který patří k nejoblíbenějším prodejcům potravin nejen v České republice, ale také v celé Evropě. Zřejmě by bylo možné ho označit také za nejúspěšnějšího. Je to mimo jiné proto, že se nebál přicházet s věcmi, které byly ve své době netradiční. A teď se jich neváhá zbavovat a případně zavádět nové.

Lidl byl jedním z prvních obchodů s potravinami, který se ve velkém pustil také do prodeje jiného, takzvaného nepotravinářského zboží. Byl to svého času skvělý krok, protože na rozdíl od konkurence si výrazně rozšířil pole působnosti a zákazníkům se velmi líbilo, že si mohli v pravidelných akcích koupit věci, jako je oblečení, elektronika, nářadí nebo třeba hračky.

Přitom stačilo relativně málo. Druhy zboží byly velmi omezené a vždy zaměřené na určitý segment. Často šlo o celoevropské akce, což snižovalo náklady. A lidé to skutečně milovali. Ještě předtím, než Lidl spustil eshop, se při začátku akcí vytvořily u prodejen fronty lidí, kteří to nejtatraktivnější nepotravinářské zboží rychle vykoupili. A kromě toho si nakoupili i něco z potravin.

Výhodou zařazení jiného zboží než potravin byly také velmi slušné marže, které na těchto produktech může prodejce mít. Ty jsou rozhodně vyšší než u jídla. A je to o to lepší, že se rychle vyprodá.

Foto: Shutterstock

Doba se mění

Jak se ale ukazuje, tento model už se svým způsobem vyčerpal. Jak informuje německý server Lebensmittel Zeitung, se širokým zaměřením na nepotravinářské zboží je zřejmě konec. Ne snad, že by z prodejen vymizelo zcela, ale Lidl už se na něj nebude takovýmto způsobem soustředit a významně ho omezí.

Zatímco dříve byly prodeje tohoto zboží skvělé, což znamenalo, že příliš nezaplňovalo sklady, teď je tomu poněkud jinak. Původně Lidl počítal s tím, že podíl nepotravinářského zboží na celkových prodejích letos vzroste na 15 %, ovšem potíže vedly k tomu, že to bude možná i pod deseti procenty.

To by se nemuselo zdát být jako velký problém, ovšem pro podobné prodejce je velmi špatné, když se jim toto zboží hromadí ve skladech. Pokud se totiž nepodaří prodat podle plánu, obvykle ztrácí prakticky veškerou svou cenu a musí do masivních výprodejů jen proto, aby se ho řetězec rychle zbavil. Výhodnost celého obchodu se potom rychle ztrácí.

Foto: Shutterstock

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.