Oblíbený český dodavatel elektřiny vyběhl se zákazníky. Zdražil o 200 %, zálohy 30 tisíc měsíčně jen za proud

Současná situace na trhu s energiemi staví do nelehké situace nejen samotné zákazníky, ale také dodavatele. Ti se musí často uchylovat k řešením, s nimiž původně nepočítali, což pak vede k ještě větší nespokojenosti klientů, protože pro ně to znamená, že musí za energie platit zase o něco více.

Zákazníci pocítí tržní ceny

Na internetu se teď řeší případ progresivního dodavatele elektřiny, společnosti Nano Green. Jak už její název napovídá, ta si zakládala na dodávkách energie z obnovitelných zdrojů a navíc vytvářela systém, kdy propojovala výrobce elektřiny ze solárních panelů nebo větru s odběrateli, kteří chtěli odebírat právě čistou elektřinu.

Celý projekt byl velmi atraktivní a jevil se dobře vymyšlený, obzvlášť v době, kdy ceny elektřiny nebyly nikterak vysoké. To se však změnilo a klienti Nano Green teď svorně hlásí velkou nespokojenost. Ze smlouvy na dobu neurčitou s danými cenami elektřiny totiž byli převedeni na tarif, v rámci kterého musí odebírat elektřinu za spotové ceny.

Ano, to jsou ony ceny platné aktuálně na trhu, o kterých se v posledních dnech tak hlasitě mluví, protože trhají rekordy. Zatímco většina lidí má takové tarify, které na ně nejsou přímo navázané, ale propisují se do nich až s určitým zpožděním, v tomto případě byste aktuální tržní ceny platili prakticky ihned. Pro pořádek dodejme, že zákazník by okamžitě těžil také z případného propadu cen, avšak ten se zase tak moc neočekává.

Foto: Shutterstock

Skokové zdražení

Rozhodli se mě od 1. 10. 2022 převést na produkt se spotovými cenami. To navíc v době, kdy skoro nelze přejít k jiným dodavatelům, protože mají stop stav na nové zákazníky. Nano Energies jsem vždy vnímal jako férovou firmu a energetický vzor transparentnosti na českém trhu,” uvedl ve svém příspěvku zákazník Aleš Krabs.

Další se vyjadřovali ve stejném duchu. Po této akci by rádi od společnosti odešli, avšak zjišťují, že prakticky není kam. Část dodavatelů nové zákazníky nepřijímá a ta druhá část nabízí velmi nevýhodné podmínky.

Co to pro zákazníky Nano Green znamená? To popsal například Tomáš Hora, podle kterého se mu náklady zvýšily o 200 %. Další z klientů potom uvedl, že teď musí platit zálohy 30 tisíc korun měsíčně.

Nejde přitom o první podobný případ. Zvyšující se ceny dostávají do problémů právě menší dodavatele. Čím déle tato situace trvá, tím více jich to nedokáže ustát. V takovém případě končí, případně převádějí zákazníky na velmi nevýhodný produkt, který prakticky všechna rizika přenáší na ně.

Foto: Shutterstock

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.