Lékařka uvedla jídlo, které si dejte na noc. Spustí proces spalování tuků a pomůže rychle usnout

Bohužel stále hodně lidí má dojem, že večer už si nemůže dát nic k snědku, protože by se to podepsalo na jejich figuře. Ať už zrovna chtějí zhubnout, nebo si chtějí udržet štíhlou linii. Nové poznatky však říkají spíše něco jiného. Hladovění není vhodné, a to ani na noc. Pochopitelně není dobré si dávat těžká jídla, když se chystáte do postele, ale rozhodně je po čem sáhnout.

Zvolte kiwi

Je třeba mít na paměti, že jídlo, které si dáte večer, se nemusí odrazit pouze na vaší postavě, ale rovněž se podepíše na tom, jak se vám bude spát. Kvalita spánku pochopitelně není samozřejmá a má na ní vliv hned několik věcí, kterým se přes den věnujete. Vedle fyzického vyžití je to přitom právě způsob stravování.

Lékařka Marie-Pierre St-Onge se v odborné studii publikované v časopise Advances in Nutrition zabývá efekty jednotlivých potravin na kvalitu spánku. A jak upozorňuje, nejlepší potravinou, kterou za tímto účelem můžete zvolit, je kiwi.

Foto: Shutterstock

Delší a lepší spánek

Odbornice přišla na to, že pouhé dva kusy kiwi zlepšuje kvalitu spánku, a to nejen u zdravých lidí, ale i u těch, kteří trpí nějakou formou poruchy spánku. Ovoce za tento blahodárný efekt vděčí značnému obsahu serotoninu a antioxidantů.

Velkou výhodou kiwi je rovněž skutečnost, že po něm nepřiberete. Ba právě naopak. Jeho dlouhodobá konzumace může přispět ke štíhlejší linii. Jde o potravinu, která podporuje správné trávení, zrychluje metabolismus a v důsledku toho vede k rychlejšímu spalování tuků. Pakliže si ji dáte na noc, můžete tuky spalovat v průběhu spánku.

Zjištění o přínosu kiwi na spánek podporuje také studie publikovaná odborníky z Taipei Medical University. Podle ní klesla doba usínání o 35 % u lidí, kteří si dopřávali kiwi. Kromě toho tito jedinci spali v průměru o 40 minut déle.

Foto: Shutterstock, zdroj: Advances in NutritionTaipei Medical University

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.