Jíte brambory každý den? Raději se podívejte, co to provede s vaším tělem

Vsadíme se, že brambory jíte doma i ve škole či v práci nebo třeba i v restauraci docela často. Možná dokonce téměř každý den. Přemýšleli jste o tom, jaký může mít pravidelná konzumace brambor vliv na vaše tělo?

Brambory jako jedna z nejlepších příloh

Když vědci porovnávají vliv jednotlivých příloh, které často konzumujeme, vychází z toho brambory velmi dobře. Obsahují totiž velké množství vlákniny a draslíku, které tělu velmi prospívají, stejně jako železo nebo vitamin C.

Jestliže si tedy rádi dopřáváte k jídlu brambory, rozhodně si nemusíte nic vyčítat. Snad jen velikost porcí – doporučené množství denní konzumace brambor pro dospělou osobu je totiž necelých 100 g, což jsou dvě malé brambory nebo jedna větší.

Při srovnávacích studiích, v nichž lidé jedli buď jen brambory, nebo jen jiné obvyklé přílohy, vycházely brambory velmi dobře – jejich konzumenti netrpěli na nedostatek vlákniny ani draslíku a jejich těla nevykazovala zhoršení problémů kardiovaskulárního systému

Pestrost stravy

Rozhodně si tedy neublížíte, pokud budete brambory konzumovat každý den. Základem zdravého životního stylu je však pestrá strava, a tak je nezapomeňte doplňovat dostatkem další zeleniny i ovoce a bílkovinami, ať už je získáte z masa či jiných potravin.

Jako další zdravé přílohy můžete volit kromě zeleniny třeba celozrnné těstoviny, hnědou rýži nebo třeba kuskus. Naopak se vyhýbejte například smaženým hranolkům, bramboráčkům nebo dalším smaženým jídlům.

Foto: Shutterstock

Jak brambory upravovat?

Abyste z brambor získali co nejvyšší užitek a největší možné množství živin, je zásadní to, jak je připravujete. Brambory byste tak měli chystat na páře případně je péct jen na minimálním množstvím tuku. Důležité také je to samozřejmě nepřehánět se solí nebo jiným kořením, protože to by mohlo pozitivní vliv brambor částečně nebo zcela vyrušit.

Foto: Shutterstock, zdroj: Today, HealthDigest

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.