Ford zařízl svůj výkladní model. Legenda skončila potichu, oznámil to člověk „od pásu“

Něco takového by bylo ještě třeba před deseti lety naprosto nepředstavitelné. Jak by mohla jedna z největších automobilek světa ukončit výrobu modelu, který pro ni byl dlouhou dobu klíčový a zejména na starém kontinentu, tedy v Evropě, s ní byl neslučitelně spojený. Řeč je o Fordu a jeho Mondeu.

Auto, které překonávalo svou kategorii

Už nějakou dobu se spekulovalo o tom, že tento model to má pravděpodobně spočítané, jakkoliv se tu a tam objevovaly spekulace, že nakonec přeci jen přežije. Jenže nestalo se tak. Ještě kurióznější je nicméně způsob, jakým se to veřejnost dozvěděla. Pokud by někdo čekal, že Ford uspořádá ku příležitosti posledního vyrobeného Mondea tiskovou konferenci, kde své legendě poděkuje a odešle ji oficiálně na zasloužený odpočinek, byl by na omylu.

Novinářům musel ukončení výroby potvrdit člověk doslova “od pásu”, tedy technik Federico Ertl, který pracuje na montážní lince ve španělské Valencii, kde se Ford Mondeo poslední roky vyráběl.

Ford Mondeo od svých začátků v roce 1992 představoval doslova etalon střední třídy. Jeho fanoušci ho s oblibou stavěli výše nad jeho konkurenty a snažili se hledat všemožné argumenty, proč se vyrovná i dražším značkám, jako je BMW nebo Mercedes-Benz.

Bylo to spíše přání otcem myšlenky, avšak Mondeo se skutečně těšilo velké popularitě. Důvodem byly především řidičské vlastnosti tohoto velkého auta, které bylo oblíbené zejména ve verzi kombi, kterému se občas přezdívalo “stěhovák”. To platilo zejména o druhé a v trochu menší míře o třetí generaci.

Foto: Shutterstock

A pak přišel propadák

Právě tyto dvě tvořily zlaté časy Mondea. S příchodem čtvrté generace, která se v Evropě navíc objevila až v roce 2015, tedy s tříletým zpožděním oproti Americe, nastal propad, a to nejen v preferencích zákazníků, ale bohužel také v kvalitě samotného vozu. Ten se stal spíše generickým vozem střední třídy, který ztratil své výjimečné vlastnosti. Není tedy divu, že se ho každým rokem prodávalo méně a méně. V roce 2018 spadl dokonce pod hranici 50 prodaných vozů ročně. To je velký rozdíl oproti konci devadesátých a začátku nultých let, kdy si pro Mondeo každý rok do salonů přišlo přes 300 tisíc lidí.

A tak legenda končí neslavně. Ale končí opravdu zcela? Jak se to vezme, v Evropě už skutečně Mondeo nekoupíte, ovšem pro Čínu se chystá nástupce. Více než co jiného však zřejmě půjde o využití oblíbeného jména, které rezonovalo i v zemi vycházejícího slunce.

Foto: Shutterstock, zdroj: Autocar

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.