Do karbanátků nesmíte nikdy přidat jednu věc. Lidé v tom ale pořád hrubě chybují

Na dobré domácí kuchyni si rád pochutná každý. Takový karbanátek s bramborami nebo kaší není k zahození. Když ho ale nepřipravíte správně, nikdy nebude chutnat dokonale. Na co byste nikdy neměli zapomenout?

Do karbanátků dejte chléb

Ingredience, která chuť karbanátků pozvedne, je sušený chléb. Základem je kvalitní tučné mleté maso, ale bez sušeného chleba nebudou karbanátky chutnat tak, jak mají. Sušený chléb do sebe vsákne přebytečnou šťávu z masa, a ty pak budou chutné a nadýchané. Případně se dá nahradit strouhankou. Tento tip rozhodně stojí za vyzkoušení.

Chlebové karbanátky

Další možností jsou tzv. chlebové karbanátky. Ty se připravují pro změnu s čerstvým chlebem. Potřebujete na ně 1 kg mletého masa, bochník chleba, cibuli, sůl, pepř, česnek a olej. Chléb nalámete a namočíte na několik minut do vody, pak z něj vyždímáte vodu a dáte do velké misky. K němu přidáte mleté maso, nadrobno nakrájenou cibuli a koření, a vše důkladně promícháte. Karbanátky vytvarujete do požadovaného tvaru a už jen z obou stran usmažíte.

Karbanátky zdravě

Rádi byste si na karbanátcích pochutnali, ale jsou pro vás kaloricky příliš vydatné? Jejich kalorická hodnota se dá výrazně snížit. Stačí je upéct v troubě na pečícím papíru. Vytvarujte je, naskládejte na plech a upečte na 200 °. Opadne vám zdlouhavé smažení na pánvi a za 20 minut si pochutnáte na méně kalorické verzi.

Foto: Shutterstock

Vylepšete chuť bramborou

Karbanátky můžete odlehčit i tím, že vejce nahradíte strouhanou bramborou. Ingredience se spojí stejně dobře, jak kdybyste do nich dali vejce, a maso bude šťavnatější. Pokud chcete experimentovat, můžete do karbanátků přidat i strouhanou mrkev nebo květák. Z takových karbanátků, navíc připravených na plechu, určitě nemusíte mít výčitky. A pokud vás kalorická hodnota netrápí, zkuste variantu s chlebem.

Foto: Shutterstock

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.